Bu sayfadaki içerik, Adobe Flash Player'ın daha yeni bir sürümünü gerektiriyor.

Adobe Flash player Edinin

Renkler


Renk; maddelere çarpip yansiyarak göze ulasan isigin beyinde uyandirdigi duygudur. Çagimizda renkleri karistirmak, tesadüflerden çikip bir bilim haline geldi. Bunun için 3 ana öge gereklidir. Boya maddesi, tutucu ve çözücü maddeler. Boya maddesi; toz metal bilesikleridir. Kirmizi renkler demirden, sari kadmiyumdan, yesil ise bakirdan saglanabilir. Bunun yani sira, daha komplike organik bilesikleri de renklendirici olarak özellikle 20. yüzyilin basindan itibaren kullanilmaya baslandi.


Boyama esasinda boya içindeki su veya karbon bilesikleri gibi çözücü maddeler uçunca boya kurur Tutucu maddelerde boyaya sürüldügü yüzeyde kalici özellik kazandirir. Bu maddeler çogunlukla reçine veya tutkaldir. Bunlar, yüzeyde çok önce bir film tabaka olusturarak, üzerlerine boya pigmentlerinin yapismasini saglarlar. Michelangelo da, saheserlerini boyamak için renk macununu bir kova kirecin (tutucu madde) içine batirip, suyla (çözücü madde) karistiriyordu.Beyaz: istikrari, devamliligi, temizligi simgeler. Politikacilar beyazi pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek


Kahverengi: Insanin hareketlerini hizlandiriyor. Kansas Üniversitesi Sanat Üniversitesi'nde bir deney için bilgisayar yardimiyla duvarlarin rengi degistirilebilir hale getirilmis. Fonda beyaz kullanildiginda insanlar sergide yavas hareket etmis. Fon kahverengiye döndügünde ise insanlar daha hizli hareket etmisler, müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmisler. Kahverengi insani hizlandiriyor, bu yüzden fastfood restoranlari iç mekanda kahverengi kullaniyor.
Kirmizi: istah açar. O yüzden dünyadaki gida firmalarinin çogu logosunda kirmiziyi kullanir. Kirmizi tansiyonu yükseltir, kan akisini hizlandirir. Yanlis bir inanç vardir, bogalarin kirmiziya saldirdigi sanilir. Oysa bogalar renk körüdür. Kirmiziya degil kendilerine sallanan koyu renkli beze saldirir.
Yesil: Güven veren renktir. O yüzden bankalarin logolarinda hakim renktir. Yatak odasi için rahatlaticidir. Yesil yaraticiligi körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarinda yesil tercih edilir. Hastanelerde de yesil rahatlatici özelligi nedeniyle kullanilir. Siyah: Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batida siyah matemi temsil  eder,  oysa Japonya'da siyah  mutluluktur.  Siyah fonda kullanilirsa karamsarligi çagristirir.
Mavi: Sakinlik simgesi. Araplar mavinin kan akisini yavaslattigina inanir, nazar boncugu o yüzden mavidir. Batida intiharlari azaltmak için köprü ayaklarini maviye boyarlar. Duvarlari mavi olan okullarda çocuklarin daha az yaramazlik yaptigi saptanmistir.
Lacivert: Kozmik renk olarak kabul edilir, sonsuzlugu, otoriteyi, verimliligi simgeler. O yüzden dünyadaki firmalarin yaridan fazlasi logolarinda maviyi kullanir.
Mor: Nevrotik duygulari açiga çikardigindan, insanlari bilinçaltinin korkuttugu saptanmistir, intihar edenlerin tercihidir.
Pembe: Rahat hissettiren renktir. Bu yüzden bazi büyük magazalar tezgahtarlarina pembe üniforma giydirir.
Sari: Geçiciligin ve dikkat çekiciligin sembolü. O yüzden dünyada taksiler saridir, geçici oldugu bilinsin ve dikkat çeksin diye. Araba kiralama sirketleri de sariyi kullanir, çünkü müsterilerine aldiginiz sey geçicidir lütfen geri getirin demek isterler.  Sari  rengi bu özelliginden dolayi bankalar kullanmak istemez.


Web Tasarım @ By Aktif Çözüm
Saraykent San.Bölgesi 52.Sok. No:21 Ankara / TÜRKİYE
Tel : +90 0312 354 11 16 - 312 354 56 94    Faks : +90 0312 354 60 83    info@osib.com.tr